woensdag 27 februari 2013

Ramen en rotzooi

Het was koud, vreemd en een beetje alsof mijn huis werd overgenomen door vreemden..
Toch zitten ze erin en  was de rotzooi immens. Nieuw dubbelglas in de slaapkamers. In elke kamer moest het raam een meter vrij gemaakt worden.. Afijn dat op zich was al een drama natuurlijk, want sinds Bas terug is in huis staat werkelijk overal van alles wat nog een plekje moest krijgen. Dus heb ik afgelopen dagen en zelfs gisterochtend nog geschoven, geruimd, weggehaald en verplaatst. Normaal zet je het even weg in een andere kamer maar dat kon dus dit keer niet aangezien alle kamers een nieuw raam kregen.
Toen ze klaar waren met boren, snijden, hakken, schroeven en schaven was het werkelijk alsof er iets ontploft was. Nog niet te spreken van de vieze geur van kit als je in bed ligt.. jakkie.
Dus zo goed en zo kwaad als het ging weer aan het werk getogen om alle deeltjes stopverf en houtsnippers op te ruimen. Afijn, ben nog steeds bezig :-) ( Let wel, ik kan niet tillen, dus schuif zo ongeveer alles)
Scheelt ook dat je kan gaan zitten met de stofzuigermond voor je uit gestoken.. hahahahah
Op zich nette mannen hoor, kleedje eronder, kleedje in de gang en bezem paraat, echter tussen de spullen opruimen doen ze niet..
Was een nette gastvrouw, dus voor koffie tussendoor gezorgd en ze een koekje aangeboden. Waarbij je meteen even hoort dat dit niet overal zo verzorgt was.
Er waren zelfs buren die het raam niet eens vrij hadden gemaakt. Tut, tut.. afijn het verhaal dat alleen vrouwen roddelen laat ik vanaf nu aan me voorbij gaan.

Vandaag is de ketel weer gedaan. Het huis is dus weer mijn huis.
Al die vreemden zijn nu bij de buurvrouw bezig.
Ondanks de herrie voel ik me weer veilig en warm in het hutje..
Nu even rust en benen ontspannen, straks weer aan het werk op het thuiswerk plekje.
Eerst een bakkie leut..Een nieuwe dag is van start gegaan.. laten we dan ook maar meteen wat nieuwe stapjes gaan zetten op het netwerk..

Fijne dag gewenst

Marion

4 opmerkingen:

  1. Fijn meis, dat alles weer klaar is.
    Er zal vast nog wel een en ander op te ruimen zijn, maar dat kan ook vast morgen of overmorgen nog.
    Nu eerst maar een beetje bijkomen van alles.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad Marjolijn lekker bijgekomen vandaag. Toch ook wat thuiswerk gedaan.
      Dus dubbelop vandaag.. Gelukkig voel ik me steeds beter dus het komt ooit goed. .:-) Jij ook een rustige dag gewenst lekker bijkomen meis..

      Verwijderen