dinsdag 19 februari 2013

Dromen

Soms droom ik weg in de loop van de dag. Soms is dat een mooi land en soms gewoon mooie gedachten.
Als het een land betreft en ik ga boodschapjes doen, neem ik dingen mee die refereren aan een mooi land. Zoals van de week, kocht ik Frans brood. Franse jam. Zo probeer ik om delen van mijn dromen uit te laten komen op kleine manieren.
Dromen is fijn.
Bij de dromen met mooie gedachten ga ik ook op pad, al is dat misschien niet ver weg en om de flat heen, echter elk dingetje wat ik kan vinden om die droom ook maar iets dichterbij te brengen zal ik doen of uitvinden.
Al die kleine dingen houden me op de been. Net als al die mooie nieuwe knopjes die overal verschijnen. Het nieuwe leven staat voor de deur.
Ook voor mij zal het naar ik hoop niet lang meer duren. Ik blijf dromen..


heerlijk land van mijn dromen
ergens hier ver vandaan
waar ik zo graag wil komen
daar waar geen leed kan bestaan

droomland droomland
oh ik ver- lang zo naar droomland
daar is steeds vree
dus ga met mij mee
samen naar 't heerlijke droom- land 

(  paul de leeuw) 

Marion

2 opmerkingen:

  1. Ja meis, je moet zelf de slingers van het leven ophangen.
    Het maakt niet uit hoe en waarmee, maar zo dat jij er van kunt genieten.
    Pluk iedere dag/moment wat je plukken kan...!!
    Fijne avond.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. en dromen is zo lekker (af en toe), maar om je droom waar te maken, is het ook hard werken :-). toitoitoi

    BeantwoordenVerwijderen