donderdag 3 januari 2013

Elke dag anders

Gisteren was ik fitter, voelde me beter. Stond vroeg naast mijn bed. Zonder pijn. In etappes zelf mijn bed verschoond. Voor het eerst sinds tijden. Normaal doen mijn jongens het voor mij. Zoals zo veel dingen die zij nu voor mij doen. Vandaag is weer helemaal niets. Pas om half elf opgestaan, met pijn, zonder fut. Helemaal niets gedaan. Toch ben ik moe. Zo gaat het hier elke dag anders. Soms zelfs drie keer op een dag anders. Je kan niet nu besluiten dat je straks iets gaat doen, want ik moet eerst afwachten wat straks me brengt.
Ik ben dankbaar voor elke dag. Voor mijn kinderen die me helpen en mijn ma die af en toe even komt helpen met schoonmaken.
Echter ben ik ook boos, verdrietig. Het zijn dingen die ik zelf hoor te kunnen. Wil kunnen.
Dat is me afgenomen. Stom medicijn.
Soms kan ik het goed in perspectief zien en gaat het goed en soms zie ik het even niet meer zitten.
Ook dat gaat over.. het kan altijd erger.
In perspectief vind ik me zelf soms zielig en als ik dat constateer begin ik heel hard te lachen en is het weer goed.
We komen er wel, alleen duurt het nog even..

Marion

5 opmerkingen:

  1. Oh, meis toch, ik weet zo wat je bedoeld.
    Geniet van alle goede momenten, die zijn zo de moeite waard en helpen de minder goede momenten te dragen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je wel Marjolijn. Het is soms even zwaar en soms ineens geniet ik zo van dat moment van rust en een kopje thee of van die duif die dagelijks even langs komt wippen. Jij ook sterkte meis, ik weet dat jij het nog zwaarder hebt dan ik ..

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik sluit me bij Marjolijn aan Marion... hoe lastig dat ook soms is, want je hoeft niets uit te leggen :-), ik snap het, want natuurlijk is het domweg Kl*te met hoofdletter, niet je keuze en soms gewoon ook niet te doen; ook dat mag! Maar juist daarom denk ik, zo jammer om het nieuwe 'uit te stellen' voor je zelf, het oude (jaar) is voorbij, zwaai het nog een keer na (bij wijze van) en dat feestje... dat komt er gewoon! Hou je taai!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Thanx Helena.. Ik zal er nog eens over na denken op jouw manier. Misschien zit ik gewoon even vast in mijn gedachtegang. Misschien heb ik daar wel een verkeerd beeld over. je hoort het nog wel van me. .:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gewoon doen wat goed voelt :-) Wens je iig een mooi weekend toe!

    BeantwoordenVerwijderen