donderdag 10 januari 2013

Abatacept



Maandag heb ik een voorlichting voor mijn nieuwe medicijn, Abatacept. Elke maand een infuus.
Eerst om de twee weken om de dosis op te bouwen. Daarna één maal per maand.
Ik ben benieuwd en ook zenuwachtig.
Voel me goed vandaag. Vreemd genoeg ook rustiger.
Het vreemde bloedbeeld baart me nog zorgen. Als bezinksel zakt van 99, wat veel te hoog is, naar 11..
Afijn misschien moet ik me daar maar even niet druk om maken.
Vanaf maandag ga ik in ieder geval weer een normaler ritme opbouwen. Wekker zetten, 's nachts slapen, regelmatiger leven.
Wellicht kan ik dan weer een beetje meer genieten van gewoon leven op de dag.
Prednison wordt in ieder geval afgebouwd en daardoor zal ik waarschijnlijk ook een paar vervelende bijverschijnselen kunnen afbouwen.
Dus eerst beter worden, dan afvallen en wie weet wat nog meer.
Laten we nog niet op de zaken vooruit lopen..
ëén dag tegelijk.. :-)

Marion

2 opmerkingen:

  1. Hoi meis,
    Nee om deze waarde van de bezinking moet je je maar niet druk maken.
    Die schommelt al bij een gewone verkoudheid.
    Voor jou nu een teken dat een flinke ontsteking minder aan het worden is.
    Natuurlijk is het spannend om met nieuwe medicijnen te beginnen en oude af te bouwen.
    Hopelijk heb je van de nieuwe veel minder bijwerkingen, dan van alle prednison.
    Op naar betere tijden, moet je maar denken.
    Maak het goed hé.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je bent een schat Marjolijn.. Ik denk vaak aan je.. vreemd aangezien ik je nog nooit gezien heb..
    Wie weet komt dat nog een keertje..
    Liefs en nogmaals dank.

    BeantwoordenVerwijderen