woensdag 3 april 2013

Ik geloof het niet ..

Ik geloof het niet .. Tweezijdig op te vatten. Of Ik gelóóf het niet of ik geloof het niét ..

Deze week bezoek gehad van de wijkreumaconsulente. Zij komt kijken of je er goed mee om gaat, en of, je hulp nodig hebt.
Aangezien ik in mijn zevende maand zit, kun je ook zeggen, goh nu al ?
Echter dat zou niet eerlijk zijn, daar iedereen de hoop had dat er nu al een verbetering in zou zitten.
Wat schetst mijn verbazing. ...
Schoonmaakhulp: heb ik hard nodig, maar ik heb een inwonende zoon, dus ik krijg het niet.
Hij moet dat dan maar doen. ( of zelf een zwart werkend persoon inhuren en 40 euro betalen)
Vervoer: niet te regelen.. Er zijn geen taxi mogelijkheden of ik moet met de belbus mee..
Scootmobiel: voor een kleine betaal je 45 euro per week en hij kan wel 12 kilometer.
Of de grote: die rijd wel 20 kilometer en kost bijna het dubbele..
Ja daaaag ..
Nu is de aanvraag bij de gemeente gelegd. Misschien krijg ik hem dan wel.. Geloof ik het.. nee denk het niet.
De gezondheidszorg is niet meer..
Arme mam mag nu blijven schoonmaken.

De medicijnen slaan niet aan. Zo ver zijn we nu wel, maar ik moet nog drie weken wachten of ik weer naar andere medicijnen mag.
En zo duurt het maar voort.
Mijn gevechten om aan boodschappen te komen, het gedoe om ergens heen te gaan, de zonen af en toe te laten weten dat het zo echt niet gaat en ik niet ga smeken om hulp, het drama lopen en te proberen om op te been te blijven. De emoties lopen weer op. Het is moeilijk om vol te houden.. Moeilijker moet ik zeggen..
We blijven vechten. Moeite doen om op te staan. Iets voor elkaar te krijgen.
En nee, ik ben niet zielig, het wordt me nu alleen even heel zwaar gemaakt.

Wat volgt nog.... ??

Marion



3 opmerkingen:

  1. Jeetje meid, wat volgt nog..... nou ik hoop heel veel goeds en heel veel antwoorden. En nee, het heeft ook niets met zielig zijn te maken, maar dat wil niet zeggen dat het bedroefend en treurig is dat het in de gezondheidszorg allemaal zo moeilijk moet gaan tegenwoordig. Ik hoop dat de gemeente het 'snapt', dus blijven geloven hoor en hou hoop!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hé meis toch.
    Ja, het is heel bedroefend in gezondheidsland.
    Alles wat opgebouwd is door hardwerkende en goedwillende mensen, wordt tot op de grond afgebroken, door de marktwerking en bezuinigingen. Triest maar waar.
    Ik hoop toch van harte dat je wel een en ander geregeld kunt krijgen.
    Mijn boodschappen laat ik thuisbrengen door AH of de plus, als het niet gaat.
    Op hun sites, hebben ze allebei een uitleg filmpje.
    Een handige service voor als het niet gaat..!!

    Sterkte met alles meis, hou goede moed.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heftig. Weet niet zo goed wat te zeggen. Ik heb bewondering voor je. Want er blijft positiviteit uit je logjes spreken. Heel veel sterkte...
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen