vrijdag 3 mei 2013

Opnieuw beginnen

Medicijnen gestopt, en opnieuw beginnen.
Klinkt simpel en zal het voor sommigen ook wel zijn, voor mij echter is het een verlenging van een al negen maanden durend gesleep.
Heb nu alleen pijnstillers n slaappillen. Ik ben soms zo moe dat ik niet meer kan slapen.
Ik neem het niet elke dag in omdat ik er niet zo goed tegen kan. Ik ben echt na 14 uur slaap wel een beetje groggie en dat voelt niet lekker. Toch is het goed af en toe even extra te slapen en rust te krijgen.
Vreemd genoeg heb ik juist nu momenten op de dag dat ik helemaal geen pijn voel. Waarom, geen idee.

Een collega vertelde me dat ik het ook wel een beetje aan mezelf te wijten heb. Ik heb me jaren lang meer dan 100% ingezet. Ook op momenten dat ik dat niet echt kon. Roofbouw gepleegd op mijn lichaam en geest. Dit is dus eigenlijk ook nog eens mijn eigen schuld. Gedeeltelijk ben ik het er wel mee eens.
Ik heb vaak veel meer gedaan dan ik eigenlijk aankon, echter je moet af en toe grenzen verleggen, ook voor jezelf. Waarschijnlijk is het ook meer dat ik de instelling heb om alles of niets te geven. Als je dan gaat meten langs de reuma lat, is dat natuurlijk veel te veel.
Alleen vol te houden als je elke dag vroeg naar bed gaat, ( wat ik deed), en weekends zo veel mogelijk probeert om je rust te pakken en ontspannen dingen te doen, ( wat ik ook deed).
Met ijzeren discipline. Afijn, het is niet leuk zo een wijzende vinger naar jezelf.
Helemaal niet leuk te horen dat ik het aan mezelf heb te wijten..
Toch ben ik het er niet helemaal mee eens en heb ik totaal geen spijt van de afgelopen jaren van hard werken.
De instelling dat de reuma met mij moet leven en ik niet met de reuma, hou ik er dan ook gewoon in.
Ik ben geen geranium type. Hoe mooi ook, ze horen in de tuin en/of het balkon. Niet voor mijn raam.

Fijn weekend allemaal.

Marion

10 opmerkingen:

  1. Als vooraf bekend is hoe een balletje gaat rollen, zouden we veel dingen anders doen.
    Maar je weet het niet van te voren hoe iets gaat lopen, dus doe je wat het beste lijkt en voelt.
    Dat zijn de goede kwaliteiten van de mens, de aard van het beestje om het zo maar te noemen.
    Verwijt jezelf niets meis. Het gaat zoals het gaat voorheen en in de toekomst.
    En ik hoop van harte dat er betere tijden voor je komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. He foei, Marion. Je had best een beetje minder je best kunnen doen de afgelopen jaren. Domme meid, dat je er nou niet vaker gewoon met de pet naar hebt gegooid, je niet gewoon ziekgemeld hebt, jeetje. Nee, zeker te weten: gevalletje eigen schuld, dikke bult.... en zo kennen we er nog wel een paar meer meid.
    Wat Marjolijn ook zegt; als we er toch eens een gebruiksaanwijzing bij hadden gekregen, ooit, was het misschien wel anders gegaan.... maar misschien ook wel niet. Wie zal het zeggen, wie kan het schelen! En ja, natuurlijk zijn we geheel en alleen verantwoordelijk voor hoe we ons leven leiden. Maar dat betekent niet dat onze keuzes die we maken in het leven door heel veel facetten van de dat leven zijn en worden ingekleurd (zoals bijv. collega's die...). Naja, laat ik het klein houden :-)
    Ik zou ook zeggen; vooral geen zelfverwijten, laat de geraniums lekker buiten en geniet ervan, met volle teugen. En die betere tijden, komen ook voor jou.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nieuwe week, nieuwe ronde, nieuwe.... ik hoop heel veel nieuwe (goede) dingen.
    Hou je haaks!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Weinig nieuws hier. Nog steeds geen medicijnen en afwachten waar ze mee gaan komen. Nog drie weken wachten....

      Verwijderen
  4. Hoi meis,

    Hopelijk lukt het allemaal.
    Maak het goed..!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie header heb jij bovenaan je pagina :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hey meis, kom je even een groetje brengen.
    Ik hoop dat het allemaal een beetje lukt.
    Maak het goed hé.
    Dikke knuffel.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lief dank je wel Marjolijn. Zit even vast en heb niets te melden dan dat ik al verteld heb, wil niet nog meer negatieve dingen schrijven.. sorry. Hoop er snel weer te zijn.

      Verwijderen